donderdag 21 oktober 2010

Maliebaan, polstokhoogspringen, spierpijn, een verbroken PR en weer veel inspiratie

Zo zou je mijn week in het heel kort kunnen omschrijven. Inmiddels begin ik een klein beetje mijn weg binnen de verenigingen te vinden en begint alle informatie een plekje te krijgen. En dat is fijn zodat we concreet met een aantal zaken aan de slag kunnen gaan.

Zondag vond natuurlijk de prachtig georganiseerde Maliebaanloop plaats. Een evenement waaraan zo'n 1700 lopers hebben mee gedaan. Van de allerkleinste jeugd op de 1 km tot aan de wedstrijdatleten op de 10 km. Het weer was natuurlijk prachtig en dit bracht een gezellige sfeer en goede loopomstandigheden. De organisatie was zeer strak! Hiervoor mijn complimenten!

Maandag weer op 'kantoor' aan de gang met het uitzoeken van een aantal zaken. Ik heb trouwens een werkruime in sportcentrum het Galgenwaard direct aan de atletiekhal. Loop dus gerust even binnen als je in het sportcentrum bent! De deur staat altijd open. Maandagavond vond de training voor het onderdeel polstokhoogspringen plaats in de atletiekhal. Aangezien ik graag kennis wil maken met alle facetten van de sport besloot ik lekker aan te sluiten bij de training. Nou dat heb ik geweten!!! Wat ontzettend heftig! Ik viel behoorlijk door de mand! Weinig spierkracht en spierspanning en heb tot aan vandaag met enorme spierpijnen gelopen! Dus Bram! Bedankt! ;) Maar wel ontzettend leuk om dit een keer mee te maken en het 'aan den lijve' te ondervinden.

Woensdag was het tijd voor de musicloop. De afsluiting van o.a. de Start2Run groepen. Helaas was het erg slecht weer waardoor de opkomst wat lager was dan verwacht. Maar de mensen die er wel waren gingen met volle enthousiasme de uitdaging aan om de 3 of 5 km succesvol te volbrengen. Zelf kon ik natuurlijk niet achterblijven en liep mee in de 5 km. Mijn lichaam was echt nog helemaaaaaaaaal niet hersteld van de heftige training van maandag dus ik liep dan ook helemaaaaaaaal niet lekker, ging veel te hard van start en kon het tempo echt niet vasthouden. Kortom niet lekker gelopen! Wel mij PR weten te verbeteren naar 26:40 dus ik mag niet klagen.
De ervaringen vanuit de loopgroepen waren ook positief en ik heb van veel mensen gehoord dat ze in ieder geval door willen gaan met lopen en zich wellicht ook zullen aansluiten bij de vereniging. Een mooie aanwas voor de vereniging.

Donderdagochtend vertrok ik al vroeg naar Roosendaal waar het VM (verenigingmanagers)- overleg van de KNAU plaats vond. Dit keer waren we te gast bij THOR in Roosendaal (http://www.thor-roosendaal.nl/ ). Het VM-overleg is bedoeld om onderling kennis te delen, ervaring uit te wisselen en samen knelpunten aan te pakken. Bij veel verenigingen speelt dezelfde problematiek en we hoeven natuurlijk niet steeds zelf het wiel opnieuw uit te vinden! Ik vond het een zeer nuttige bijeenkomst en heb weer veel inspiratie, tips en trucs op gedaan om mee te nemen naar onze eigen clubs in Utrecht.

Kortom het was weer een zeer inspirerende en leerzame week en heb inmiddels een enorme respect gekregen voor de atleten van U-Track en Phoenix! Petje af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten